david m  

Mgr. David Nocar, Ph.D.

odborný asistent
akademický pracovník
tajemník Katedry matematiky
zástupce vedoucí Centra inovací ve vzdělávání
hlavní koordinátor rozvrhů Pedagogické fakulty UP
manažer studijních programů matematiky v rámci CŽV

Profil Kontakty Konzultační hodiny Výuka Publikace Projekty Členství Další aktivity

Profil

Odborné zaměření na analytickou geometrii, edukační média, informační a komunikační technologie (digitální technologie) ve vzdělávání, e-learning, odvozování a vizualizace geometrických pojmů pomocí softwaru dynamické geometrie, badatelsky orientované přístupy v matematickém vzdělávání pomocí ICT (DT), ekonomickou a finanční matematiku.


Kontakty

tel.: 58 563 5709
e-mail: Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
pracovna č: 3.73

QR Nocar


Konzultační hodiny

Pondělí:    9.30 - 11.00 hod.
Čtvrtek:   12.15 - 13.30 hod.
Jinak dle dohody.


Výuka

Didaktické aplikace ICT 1 (MPIT1)
Didaktické aplikace ICT 2 (MPIT2)
Didaktické aplikace ICT 3 (MPIT3)
Didaktické aplikace výpočetní techniky (VYPOK)
Ekonomická a finanční matematika (EFMB, BKEFM)
Geometrie (WSG)
Geometrie 1 (GEO1B, BKG1, GEO1, WZG12, GOE1Q, KG1Q)
Geometrie 2 (BKG2, GEO2B, WZG12)
Geometrie 3 (BKG3, GEO3B, WZG3)
Geometrie 4
Informační technologie (BKIT)
Informační technologie 1 (INF1B)
Informační technologie 2 (INF2B)
Informatika (WZINF)
Matematické aplikace výpočetní techniky (BKAVT, WSAVT)
Matematické aplikace výpočetní techniky 1 (AVT1B)
Matematické aplikace výpočetní techniky 2 (AVT2B)
Repetitorium matematiky (RM)
Seminář z geometrie 1 (SGE1B)
Seminář z geometrie 2 (SGE2B)
Výpočetní technika 1 (WZVT1)
Výpočetní technika 2 (WZVT2)
Základy informačních technologií (BKZIT, ZINFB, ZINF)


Publikace

BÁRTEK, K., NOCAR, D., LAITOCHOVÁ, J. Digital Learning Objects by the View of Czech Mathematics Teachers. In EDULEARN17 Proceedings. Barcelona: IATED, 2017. ISBN 978-84-697-3777-4 / ISSN 2340-1117. doi: 10.21125/edulearn.2017.0927.

TANG, Q., LAITOCHOVÁ, J., NOCAR, D., BÁRTEK, K. The Depth Fusion of Education in Elementary School and Information Technology - Based on the Analysis of Questionnaires. In EDULEARN17 Proceedings. Barcelona: IATED, 2017. ISBN 978-84-697-3777-4 / ISSN 2340-1117. doi: 10.21125/edulearn.2017.0579.

DOFKOVÁ, R. - NOCAR, D. Prospective Teachers' Beliefs Regarding Their Preparedness for Teaching Mathematics at Elementary Schools. In INTED2017 Proceedings. Valencia: IATED Academy, 2016. ISBN 978-84-617-8491-2 / ISSN 2340-1079. doi: 10.21125/inted.2017.0658.

NOCAR, D. a kol. ICT in Mathematics at Elementary Schools in China and Czech Republic. In INTED2017 Proceedings. Valencia: IATED Academy, 2016. ISBN 978-84-617-8491-2 / ISSN 2340-1079. doi: 10.21125/inted.2017.1680.

NOCAR, D. - ZDRÁHAL, T. Funkcja sinus i nasłonecznienie. In Matematyka w przyrodzie i sztuce - matematyka, przyroda i sztuka w kształceniu powszechnym, Tom 4. Nowy Sącz: Wydawnictwo Naukowe Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej w Nowym Sączu, 2016. ISBN: 978-83-63196-93-6.

NOCAR, D. - ZDRÁHAL, T. ICT Tools Used in Teaching and Learning Concept of Function in School Mathematics. In ICERI2016 Proceedings. Seville: IATED, 2016. ISBN 978-84-617-5895-1 / ISSN 2340-1095. doi: 10.21125/iceri.2016.1003.

BÁRTEK, K., NOCAR, D., WOSSALA, J. ICT Training of Mathematics Teachers in the Context of Their Current Educational Needs. In ICERI2016 Proceedings. Seville: IATED, 2016. ISBN 978-84-617-5895-1 / ISSN 2340-1095. doi: 10.21125/iceri.2016.1081.

NOCAR, D. a kol. Educational Hardware and Software in Math Education at Elementary Schools in Czech Republic. In ICERI2016 Proceedings. Seville: IATED, 2016. ISBN 978-84-617-5895-1 / ISSN 2340-1095. doi: 10.21125/iceri.2016.1541.

NOCAR, D. - ZDRÁHAL, T. Efficiency of the Dynamic Geometry Software for Self-education on One Geometric Concept. In Trends in Education. Rok 2016, ročník 9, číslo 1. Olomouc: Katedra technické a informační výchovy PdF UP v Olomouci, 2016. ISSN 1805-8949. DOI: 10.5507/tvv.2016.027.

NOCAR, D., TANG, Q., BÁRTEK, K. Educational Hardware and Software: Digital Technology and Digital Educational Content. In EDULEARN16 Proceedings. Barcelona: IATED, 2016. ISBN 978-84-608-8860-4 / ISSN 2340-1117. doi: 10.21125/edulearn.2016.1764.

BÁRTEK, K. - NOCAR, D. Mathematic Education Support by Digital Learning Objects. In EDULEARN16 Proceedings. Barcelona: IATED, 2016. ISBN 978-84-608-8860-4 / ISSN 2340-1117. doi: 10.21125/edulearn.2016.1707.

NOCAR, D. - ZDRÁHAL, T. Vizualizace specifických množin bodů kuželoseček pomocí nástrojů dynamické geometrie. In STUDIA SCIENTIFICA FACULTATIS PAEDAGOGICAE UNIVERSITAS CATHOLICA RUŽOMBEROK, Rok 2016, ročník XV, číslo 4. Ružomberok: VERBUM - vydavateľstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku, 2016. ISSN 1336-2232.

DOFKOVÁ, R. - NOCAR, D. Učebny nové generace - nové příležitosti pro primární matematické vzdělávání. In EME2016 Proceedings. Olomouc: Profi-tisk Group s.r.o., 2016. ISBN 978-80-905281-3-0.

HODAŇOVÁ, J. - NOCAR, D. Mathematics Importance in Our Life. In INTED2016 Proceedings. Valencia: IATED, 2016. ISBN 978-84-608-5617-7 / ISSN 2340-1079. doi: 10.21125/inted.2016.0172.

BÁRTEK, K. - NOCAR, D. Digital Learning Objects as a Support for New Teaching Methods. In INTED2016 Proceedings. Valencia: IATED, 2016. ISBN 978-84-608-5617-7 / ISSN 2340-1079. doi: 10.21125/inted.2016.1552.

NOCAR, D. - ZDRÁHAL, T. A Cosine Function. In Mathematica V. Scientific Issues. Ružomberok: VERBUM - vydavateľstvo Katolickej univerzity v Ružomberku, 2015. ISBN 978-80-561-0296-1.

NOCAR, D. - ZDRÁHAL, T. The Potential of Dynamic Geometry for Inquiry Based Education. In EDULEARN15 Proceedings. Barcelona: IATED, 2015. ISBN 978-84-606-8243-1 / ISSN 2340-1117.

NOCAR, D. - ZDRÁHAL, T. Badatelsky orientovaná výuka s Cabri v přípravě budoucích učitelů matematiky. In Sborník příspěvků 7. konference Užití počítačů ve výuce matematiky. České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2015. ISBN 978-80-7394-549-7.

WOSSALA, J., JANSKÁ, L., NOCAR, D., RŮŽIČKOVÁ, L. CLIL a motivace ve výuce matematiky. In Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů. Brno: Masarykova univerzita, 2015. ISBN 978-80-210-7598-6.

NOCAR, D. - ZDRÁHAL, T. Nulová hypotéza versus intervaly spolehlivosti. In Trendy ve vzdělávání, č. 1/2015, roč. 8. Olomouc: Katedra technické a informační výchovy PdF UP, 2015. ISSN 1805-8949.

NOCAR, D. - NOVÁK, B. Objevujeme s Cabri. In STUDIA SCIENTIFICA FACULTATIS PAEDAGOGICAE UNIVERSITAS CATHOLICA RUŽOMBEROK, Rok 2015, ročník XIV, číslo 2. Ružomberok: VERBUM - vydavateľstvo Katolickej univerzity v Ružomberku, 2015. ISSN 1336-2232.

NOCAR, D. Výuka matematiky s podporou ICT. [online]. Olomouc: PdF UP v Olomouci, 2015. 66 s.

NOCAR, D. Základy informatiky. [online]. Olomouc: PdF UP v Olomouci, 2015. 78 s.

HODAŇOVÁ, J., NOCAR, D., ZDRÁHAL, T., HRDLIČKOVÁ, V. Proces internacionalizace v přípravě učitelů matematiky na pedagogických fakultách. In História, súčasnosť a perspektívy vzdelávania na Pedagogickej fakulte Prešovskej univerzity v Prešove. Prešov: Prešovská univerzita, 2014. ISBN 978-80-555-1237-2.

HODAŇOVÁ, J. - NOCAR, D. Geometrické křivky v rovině. In Trendy ve vzdělávání, 1/2014, ročník VII. Olomouc: Katedra technické a informační výchovy PdF UP, 2014. ISSN 1805-8949.

UHLÍŘOVÁ, M., WOSSALA, J., NOCAR, D., LAITOCHOVÁ, J. Aplikace angličtiny ve výuce primární matematiky. In Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Paedagogica, Mathematica IX. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2014. ISSN 0862-9765.

NOCAR, D. Matematické aplikace výpočetní techniky. [online] Olomouc: PdF UP v Olomouci, 2014. 71 s.

NOCAROVÁ, J. - NOCAR, D. Sbírka úloh k rozvoji finanční gramotnosti žáků ZŠ a SŠ. In Podpora profesního rozvoje pedagogických pracovníků v Olomouckém kraji. [CD-ROM]. Olomouc: GEVAK, 2014. ISBN 978-80-86768-97-7.

NOCAR, D. Penzijní připojištění. In Podpora profesního rozvoje pedagogických pracovníků v Olomouckém kraji. [CD-ROM]. Olomouc: GEVAK, 2014. ISBN 978-80-86768-97-7.

NOCAR, D. Stavební spoření. In Podpora profesního rozvoje pedagogických pracovníků v Olomouckém kraji. [CD-ROM]. Olomouc: GEVAK, 2014. ISBN 978-80-86768-97-7.

MOLNÁR, J., NOVÁK, B., BÁRTKOVÁ, E., CALÁBEK, P., NOCAR, D., HÁTLE, J. Matematický klokan 2013. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2013. ISBN 978-80-244-3881-8.

WOSSALA, J., LAITOCHOVÁ, J., NOCAR, D., JANSKÁ, L. Content and Language Integrated Learning in Mathematics Education. In Usta ad Albim BOHEMICA, rok 2013, ročník XIII, číslo 3. Ústí nad Labem: Univerzita J. E. Purkyně, 2013. ISSN 1802-825X.

BÁRTKOVÁ, E., NOCAR, D., BÁRTEK, K. Využití algebraických hyperstruktur při určování dědičnosti krevních skupin. In Matematyka w przyrodzie i sztuce - matematyka, przyroda i sztuka w kształceniu powszechnym, Tom 3. Nowy Sącz: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, 2013. ISBN 978-83-63196-46-2.

BÁRTEK, K., BÁRTKOVÁ, E., NOCAR, D. Matematika v díle Albrechta Dürera. In Matematyka w przyrodzie i sztuce - matematyka, przyroda i sztuka w kształceniu powszechnym, Tom 3. Nowy Sącz: Państwowa Wyższa Szkoła Zawodowa, 2013. ISBN 978-83-63196-46-2.

NOCAR, D. Základy informačních technologií. Olomouc: PdF UP v Olomouci, 2013. 82 s.

NOCAR, D. Informační technologie. Olomouc: PdF UP v Olomouci, 2013. 76 s.

NOCAR, D. - BÁRTKOVÁ, E. Motivace nadaných žáků a studentů k řešení úloh pomocí ICT. In Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách. Novotná, j. ed., Brno: Masarykova univerzita, 2012. 232 s. ISBN 978-80-210-6144-6.

WOSSALA, J. - NOCAR. D. Integrace anglického jazyka do výuky matematických předmětů na Katedře matematiky Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. In Moderní trendy ve vyučování matematiky a přírodovědných předmětů II. [CD-ROM]. Brno: Masarykova univerzita, 2012. ISBN 978-80-210-6148-4.

NOCAR, D. - BÁRTKOVÁ, E. Motivace nadaných žáků a studentů k řešení úloh pomocí ICT. In Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách. [CD-ROM]. Brno: Masarykova univerzita, 2012. ISBN 978-80-210-5886-6.

NOCAR, D. Financial Literacy Standard at Elementary Schools in the Czech Republic. In Billich, M. MATHEMATICA IV, Scientific Issues. Ružomberok, Slovensko: VERBUM - Catholic University in Ružomberok Press, 2012. ISBN 978-80-8084-954-2.

NOCAR, D. Finanční gramotnost na prvním stupni základní školy. In Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Paedagogica, Mathematica VIII. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISSN 0862-9765.

MOLNÁR, J., NOVÁK, B., BÁRTKOVÁ, E., CALÁBEK, P., NOCAR, D., HÁTLE, J. Matematický klokan 2012. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2012. ISBN 978-80-244-3231-1.

BÁRTKOVÁ, E., BÁRTEK, K. NOCAR, D., VANĚK, V. Matematika v genetice. In Matematyka w przyrodzie - matematyka i przyroda w kształceniu powszechnym. Nowy Sącz: Instytut Pedagogiczny Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, 2011. ISBN 978-83-63196-04-2.

NOCAR, D., BÁRTKOVÁ, E. Výskyt zlatého čísla φ v přírodě. In Matematyka w przyrodzie - matematyka i przyroda w kształceniu powszechnym. Nowy Sącz: Instytut Pedagogiczny Państwowej Wyższej Szkoły Zawodowej, 2011. ISBN 978-83-63196-04-2.

NOCAR, D., STOPENOVÁ, A. Inovovaný koncept předmětu Repetitorium matematiky na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. In XXIX International Colloquium on the Management of Educational Process, Proceedings of electronic version of reviewed contribution. Brno: Univerzita obrany, 2011. ISBN 978-80-7231-779-0.

MOLNÁR, J., NOVÁK, B., BÁRTKOVÁ, E., CALÁBEK, P., NOCAR, D., HÁTLE, J. Matematický klokan 2011. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2011. ISBN 978-80-244-2914-4.

VANĚK, V., NOCAR, D. The Beginning of the Content and Language Integrated Learning at the Department of Mathematics at the Faculty of Education at Palacky University in Olomouc. In CAREER-EU 2010 European Career Guidance Counselling Conference Proceedings. Limassol: University of Cyprus, 2010.

NOCAR, D. Počátky integrace obsahového a jazykového vzdělávání na Katedře matematiky Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci. In XXVIII International Colloquium on the Management of Educational Process - Proceedings of electronic version of reviewed contribution. Brno: Univerzita obrany, 2010. ISBN 978-80-7231-722-6.

NOCAR, D. Inovovaný koncept matematické složky profesní přípravy učitelů primární školy na Pedagogické fakultě Univerzity Palackého v Olomouci. In Acta Universitatis Palackianae Olomucensis, Facultas Paedagogica, Mathematica VII. Olomouc: Univerzita Palackého, 2010. ISSN 0862-9765.

MOLNÁR, J., NOVÁK, B., NAVRÁTILOVÁ, D., CALÁBEK, P., NOCAR, D., HÁTLE, J. Matematický klokan 2010. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2010. ISBN 978-80-244-2666-2.

NOVÁK, B. - NOCAR, D. K jedné možnosti využití studijních opor DiV v matematické přípravě učitelů primárních škol. In XXI. DIDMATTECH 2008 1st part. Eger: Eszterházy Károly College, 2009. ISBN 978-963-9894-17-4.

MOLNÁR, J., NOVÁK, B., NAVRÁTILOVÁ, D., CALÁBEK, P., NOCAR, D. Matematický klokan 2009. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2009. ISBN 978-80-244-2384-5.

MOLNÁR, J., NOVÁK, B., NAVRÁTILOVÁ, D., CALÁBEK, P., NOCAR, D. Matematický klokan 2008. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2008. ISBN 978-80-244-2130-8.

NOCAR, D. - SKALKOVÁ, R. Multimédia ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ. In Makos 2006. Olomouc: Univerzita Palackého, 2007. ISBN 978-80-244-1760-8.

NOCAR, D. Úvod do distančního vzdělávání a e-learningu in Příručka pro tutora. 1. vyd. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. ISBN 978-80-244-1641-0.

HÁTLE, J., MOLNÁR, J., NOCAR, D. Přírodovědný klokan 2006/2007. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. ISBN 978-80-244-1761-5.

MOLNÁR, J., NOVÁK, B., NAVRÁTILOVÁ, D., CALÁBEK, P., NOCAR, D. Matematický klokan 2007. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2007. ISBN 978-80-244-1812-4.

CIHLÁŘ, J., NOCAR, D., ZELENKA, M. Využití informačních a komunikačních technologií ve vyučování matematice na 2. stupni ZŠ. In Podíl učitele matematiky ZŠ na tvorbě ŠVP. 1. vyd. Praha: JČMF, 2006. [Print]. ISBN 80-7015-097-1, [CD-ROM]. ISBN 80-7015-085-8.

NOCAR, D. Blended learning a vzdělávací program projektu @div. In XXIV. mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu. [CD-ROM]. Brno: Univerzita obrany, 2006. Adresář: 6clanky/4nocard.pdf. ISBN 80-7231-139-5.

NOCAR, D. - SKALKOVÁ, R. Motivační aspekt multimediálních výukových programů ve výuce matematiky na ZŠ. In Elektronické médiá vo vyučovaní matematiky. Bratislava: Univerzita Komenského, 2006. ISBN 978-80-223-2367-3.

NOCAR, D. Od e-learningu k blended learningu. In Bulletin Komory daňových poradců České republiky, 6/06. Brno: Komora daňových poradců České republiky, 2006. ISSN 1211-9946.

VANĚK, V. - NOCAR, D. E-learningová podpora matematicky talentovaných žáků. In MAKOS 2005. Zlín: Univerzita Tomáše Bati, 2006. ISBN 80-7318-360-9.

MOLNÁR, J., NOVÁK, B., NAVRÁTILOVÁ, D., CALÁBEK, P., NOCAR, D. Matematický klokan 2006. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2006. ISBN 80-244-1507-0.

HODAŇOVÁ, J., NOCAR, D., VANĚK, V. Konstrukční geometrie I. Kuželosečky. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005. 1. vydání, 84 s. ISBN 132 80-244-1091-5.

NOCAR, D. Výhody a nevýhody elektronických studijních opor oproti studijním oporám tištěným. In XXIII. International Colloquium on the Acquisition Process Management. [CD-ROM]. Brno: Univerzita obrany, 2005. ISBN 80-85960-92-3.

NOCAR, D. Standardy v e-learningu. In Efficiency and Responsibility in Education – Proceedings of Papers 2005. Praha: Česká zemědělská univerzita, 2005. ISBN 80-213-1349-8.

NOCAR, D. Standards in E-learning. In Trendy technického vzdělávání 2005. [CD-ROM]. Olomouc: Katedra technické a informační výchovy PdF UP, 2005. ISBN 80-7220-227-8.

NOCAR, D. Blended learning a jeden jeho konkrétní případ v praxi. In Alternativní metody výuky 2005. Praha: Univerzita Karlova, 2005. ISBN 80-7305-511-2.

KOPECKÝ, K. - NOCAR, D. Úvod do anatomie standardu S.C.O.R.M. In BELCOM'05 - Building Effective Learning Communities. Praha: České vysoké učení technické, 2005. ISBN 80-01-03203-5.

NOCAR, D. E-learning v distančním vzdělávání. In Bulletin Komory daňových poradců České republiky, 5/05. Brno: Komora daňových poradců České republiky, 2005. ISSN 1211-9946.

MOLNÁR, J., NOVÁK, B., NAVRÁTILOVÁ, D., CALÁBEK, P., NOCAR, D. Matematický klokan 2005. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2005. ISBN 80-244-11179-2.

NOCAR, D. Informační a komunikační technologie ve vzdělávání II (e-learning). In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů II. Praha. Votobia, 2004. ISBN 80-7220-201-4.

NOCAR, D. E-learning v celoživotním vzdělávání učitelů. In História, súčasnosť a perspektívy učiteľského vzdelávania. Banská Bystrica: Univerzita Mateja Bela, 2004. ISBN 80-8083-107-6.

NOCAR, D. E-learning v distančním vzdělávání. In III. národní konference Distanční vzdělávání v ČR – Současnost a budoucnost. Praha: Centrum pro studium vysokého školství, 2004. ISBN 80-86302-02-4.

NOCAR, D. - KOPECKÝ, K. Různé úrovně využití ICT k učení se, především v DiV. In XXII. mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu. Vyškov: Vysoká vojenská škola pozemního vojska, 2004. ISBN 80-7231-116-6.

NOCAR, D. a kol. E-learning v distančním vzdělávání. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2004. ISBN 80-244-0802-3.

FIALA, J., NOCAR, D., SKALKOVÁ, R., VANĚK, V. Recenze: ClassPad 300. In e-Pedagogium, číslo I/2004. [online]. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2004. ISSN 1213-7499.

NOCAR, D. ICT ve výuce matematiky. In Department of mathematics Report Series. Volume 11 (2003). České Budějovice: Jihočeská univerzita, 2003. ISSN 1214-4681.

NOCAR, D. Informační a komunikační technologie ve vzdělávání. In Aktuální problémy pedagogiky ve výzkumech studentů doktorských studijních programů I. Praha: Votobia, 2003. ISBN 80-7220-163-8.

RŮŽIČKOVÁ, B. – NOCAR, D. Internet napomáhá mimoškolnímu vzdělávání našich dětí aneb Škola za školou. In XXI. mezinárodní kolokvium o řízení osvojovacího procesu. Vyškov: Vysoká vojenská škola pozemního vojska, 2003. ISBN 80-7231-105-0.

NOCAR, D. Informační a komunikační technologie ve škole. In Trendy ve vyučování matematice. [CD-ROM]. Olomouc: Pedagogické centrum, 2003. ISBN 80-7220-162-X.

KOPECKÝ, K., NOCAR, D., KOPECKÝ, R. OCR technologie v pedagogických disciplínách (stručný úvod do problematiky). In e-Pedagogium, číslo III/2003. [online]. Olomouc: Univerzita Palackého v Olomouci, 2003. ISSN 1213-7499.

RŮŽIČKOVÁ, B. – NOCAR, D. Nové trendy ve vzdělávání – šance pro každého. In XVI. DIDMATTECH 2003. Olomouc: Univerzita Palackého, 2003. ISBN 80-7220-150-6.


Projekty

2017 IGA interní grantová soutěž UP, č. proj. IGA_PdF_2017_014
ICT ve výuce matematiky na moravských základních školách (Česká republika) a školách provincie
S'-čchuan (Čína)

spoluřešitel
2017 Grantový fond děkana pro akademické pracovníky PdF UP
Pregraduální příprava učitelů matematiky jako model edukační reality
spoluřešitel
2017 - 2019 ESF (OP VVV) reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000669
PŘÍRodovědné Oborové Didaktiky A praktikující učitel
spoluřešitel (expert interdisciplinárních aktivit)
2016 - 2019 ESF (OP VVV) reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/16_011/0000660
Podpora společenství praxe jako nástroj rozvoje klíčových kompetencí
spoluřešitel (odborník na oborové didkatiky a mezipředmětové vztahy)
2016 - 2018 ESF (OP VVV) reg. č. CZ.02.3.68/0.0/0.0/15_005/0000131
Místní akční plán rozvoje vzdělávání v SO ORP Šternberk
odborný lektor
2016 Grantový fond děkana pro akademické pracovníky PdF UP
Výzvy matematického vzdělávání nové generace
spoluřešitel
2016 IGA interní grantová soutěž UP, č. proj. IGA_PdF_2016_009
ICT v matematice na základních školách v Olomouci a Leshan City
spoluřešitel
2015 IGA interní grantová soutěž UP, č. proj. IGA_PdF_2015_005
Nulová hypotéza versus intervaly spolehlivosti
spoluřešitel
2015 IGA interní grantová soutěž UP, č. proj. IGA_PdF_2015_034
Vliv integrace cizího jazyka do výuky přírodovědných předmětů
spoluřešitel
2014 - 2015 ESF (OP VK) reg. č. CZ.1.07/1.1.00/54.0013
Rozvoj podnikatelských znalostí, schopností a dovedností žáků
člen realizačního týmu
2014 - 2015 ESF (OP VK) reg. č. CZ.1.07/1.3.00/48.0036
Rozvoj profesních kompetencí pedagogických pracovníků mateřských škol v kontextu kurikulární reformy
člen realizačního týmu
2014 - 2015 ESF (OP VK) reg. č. CZ.1.07/1.1.26/03.0011
Rozvoj podnikatelských dovedností žáků
člen realizačního týmu
2014 IGA interní grantová soutěž UP, č. proj. IGA_PdF_2014026
Vliv metody CLIL na klima výuky a motivaci žáků
spoluřešite
2013 - 2014 ESF (OP VK) reg. č. CZ.1.07/1.3.45/02.0014
Podpora profesního rozvoje pedagogických pracovníků v Olomouckém kraji
člen realizačního týmu
2013 IGA interní grantová soutěž UP, č. projektu PdF_2013_029
Klima třídy a motivace žáků při využívání metody CLIL ve výuce matematiky
spoluřešitel
2013 ESF (OP VK) reg. č. CZ.1.07/2.3.00/35.0011
Univerzita Palackého - centrum vědy pro všechny
autor a lektor KA Věda a výzkum na klíč
2012 - 2015 ESF (OP VK) reg. č. CZ.1.07/2.2.00/28.0177
Rozšíření profesních kompetencí absolventů matematických studijních oborů prostřednictvím implementace výuky v cizím jazyce
člen realizačního týmu
2012 FRVŠ F5 č. proj. 274/2012
Inovace předmětu Ekonomická a finanční matematika
řešitel
2011 - 2014 ESF (OP VK) reg. č. CZ.1.07/1.3.00/19.0014
Studium k rozšíření odborné kvalifikace (§ 6 vyhlášky č. 317/2005 Sb.)
hlavní řešitel - vedoucí projektu (od 2012)
2011 - 2014 ESF (OP VK) reg. č. CZ.1.07/2.2.00/18.0015
Inovace kombinované formy studijního oboru Matematika se zaměřením na vzdělávání
hlavní řešitel - manažer projektu
2011 FRVŠ F5 č. proj. 1164/2011
Tvorba předmětu Aplikace vybraných partií matematiky
spoluřešitel
2011 FRVŠ F6 č. proj. 1515/2011
Inovace předmětu Repetitorium matematiky
řešitel
2011 - 2013 ESF (OP VK) reg. č. CZ.1.07/2.2.00/15.0319
Inovace matematické komponenty pregraduální přípravy učitelů primárních škol na Pedagogické fakultě UP v Olomouci
člen realizačního týmu
2010 FRVŠ A č. proj.: 120/2010
Rozvoj a inovace počítačových učeben
řešitel
2009 - 2012 ESF (OP VK) reg. č. CZ.1.07/2.2.00/07.0104
Inovativní přístup k přípravě budoucích učitelů matematiky s využitím výukových modulů v anglickém jazyce
člen realizačního týmu
2009 FRVŠ A č. proj.: 475/2009
Modernizace laboratoře výpočetní techniky
spoluřešitel
2006 Rozvojový projekt č. 468 (tem. ok. 4, spec. 4c)
Podpora použití informačních systémů na PdF UP v návaznosti na modernizaci informační infrastruktury počítačových učeben a vzdělávacích portálů
člen řešitelského týmu (za Katedru matematiky, uč. P26)
2006 FRVŠ F5 č. proj.: 1240/2006
Multimédia ve výuce matematiky na 1. stupni ZŠ
spoluřešitel
2006 - 2008 ESF (OP RLZ) reg. č.: CZ.04.1.03/3.2.15.3
Zvýšení úrovne vzdelávání v matematice ve studijním oboru Ucitelství pro 1. stupeň základní školy
člen realizačního týmu
2006 - 2007 ESF (OP RLZ) reg. č.: CZ.04.1.03/3.3.12.1/0032
Akademie distančního vzdělávání
člen realizačního týmu
2005 - 2007 ESF (OP RLZ) reg. č.: CZ.04.1.03/3.1.15.1/0237
Podíl učitele matematiky ZŠ na tvorbě Školního vzdělávacího programu
spoluautor studijních materiálů
2003 - 2005 GAČR 406/03/h012
Aktuální problémy pedagogiky a oborových didaktik v období vstupu ČR do EU
člen řešitelského kolektivu 
   

Členství ve vědeckých a odborných společnostech

od roku 2014 Česká společnost pro geometrii a grafiku (ČSGG)
od roku 2014 Česká matematická společnost (ČMS)
od roku 2013 Česká asociace pedagogického výzkumu (ČAPV)
od roku 2002 Společnost učitelů matematiky (SUMA)
od roku 2002 Jednota českých matematiků a fyziků (JČMF)

 


Další aktivity a členství

18.-20.9.2017 člen řídícího výboru
The Sixth International Conference on E-Learning and E-Technologies in Education (ICEEE2017), Lodz, Poland
18.-20.9.2017 člen řídícího výboru
The Fourth International Conference on Artificial Intelligence and Pattern Recognition (AIPR2017), Lodz, Poland
31.5.-2.6.2017 chairman sekce "GeoGebra" mezinárodní konference
Olomoucian Days of Applied Mathematics (ODAM2017)
26.-28.4.2017 chairman sekce "Efektívne využívanie moderných technológií vo vyučovaní matematiky" mezinárodní konference
Primárne matematické vzdelávanie - teória, výskum a prax (EME2017)
19.-21.9.2016 člen řídícího výboru
The International Conference Numerical Methods and Applied Mathematics (NMAM2016), Lodz, Poland
19.-21.9.2016 člen řídícího výboru
The Third International Conference on Artificial Intelligence and Pattern Recognition (AIPR2016), Lodz, Poland
20.-22.4.2016 člen mezinárodního programového výboru mezinárodní konference
Primární matematické vzdělávání v souvislostech
(Primary mathematics education in context)
21.-23.9.2015 člen řídícího výboru
The Fourth International Conference on e-Technologies and Networks for Development (ICeND2015), Lodz, Poland
21.-23.9.2015 člen řídícího výboru
The Second International Conference on Computer Science, Computer Engineering, and Social Media (CSCESM2015), Lodz, Poland
od 2013 člen Redakční rady časopisu Učitel matematiky
vydávaný Jednotou českých matematiků a fyziků
23.-25.4.2014 člen organizačního výboru mezinárodní konference
Matematické vzdělávání v primární škole - tradice, inovace
(Mathematics education in primary school - tradition, innovation)
7.-8.11.2012 člen vědeckého a odborného výboru mezinárodní konference
ICT ve vzdělávání
(ICT in Education)
25.-27.4.2012 člen organizačního výboru mezinárodní konference
Specifika matematické edukace v prostředí primární školy
Specifics of mathematics education in primary school
28.-30.4.2010 člen organizačního výboru mezinárodní konference
Matematické vzdělávání v kontextu proměn primární školy
Mathematical Education in a Context of Changes in Primary School
23.-25.4.2008 člen organizačního výboru mezinárodní konference
Matematické vzdělávání z pohledu žáka a učitele primární školy
Mathematical Education from Pupil's and Primary School Teacher's view
19.-21.4.2006 člen organizačního výboru mezinárodní konference
Matematika jako prostředí pro rozvoj osobnosti žáka primární školy
(Mathematics as a Background of Personality Development of Primary School Pupil)
2006 - 2014 člen revizní komise
JČMF - pobočka Olomouc
22.-24.4.2004 člen organizačního výboru mezinárodní konference
Cesty (k) poznávání v matematice primární školy
(The Ways to Understanding of Mathematics at Primary School)

 


Nepublikované přednášky (konference, zvané přednášky, mobility,...)

název akce: Semináře z didaktiky matematiky a elementární matematiky
datum a místo: 12. 4. 2016, PřF UP v Olomouci
název přednášky: Ke kruhové inverzi
název akce: konference s mezinárodní účastí "Motivace nadaných žáků a studentů v matematice a přírodních vědách II"
datum a místo: 17. - 19. 6. 2013, PdF MU v Brně
název přednášky: Digitální výukové objekty ve vzdělávání matematicky nadaných žáků na 1. stupni ZŠ
název akce: vědecká konference s mezinárodní účastí "Profesní příprava učitelů přírodovědných oborů"
datum a místo: 3. 4. 2013, PřF UP v Olomouci
název přednášky: Inovativní přístupy v profesní přípravě učitelů matematiky na PdF UP pro uplatnění v konkurenčním prostředí
název akce: podzimní škola péče o talenty s mezinárodní účastí "MAKOS 2012"
datum a místo: 3. - 6. 10. 2012, Rejvíz
název přednášky: Úlohy k finanční gramotnosti pro 1. st. ZŠ
název akce: přednáška v rámci mobilit ERASMUS
datum a místo: 13. 4. 2011, Fakulta prírodných vied Univerzity Mateja Bela v Banské Bystrici
název přednášky: Matematika v přírodě
název akce: VIII. mezinárodní konference "Problematika vzdělávání úředníků veřejné správy"
datum a místo: 31. 8. 2006, Olomouc
název přednášky: E-learning v problematice vzdělávání úředníků veřejné správy
název akce: 12. ročník semináře o výuce matematiky a informatiky pro středoškolské profesory
datum a místo: 3. 2. 2006, Přírodovědecká fakulta Ostravské univerzity
název přednášky: Blended learning pro efektivnější vzdělávání
název akce: Kurz pro autory v DiV
datum a místo: 13. 4. 2006, UNO Praha spol. s r.o.
název přednášky: E-learning v DiV
název akce: seminář "eLearningová podpora výuky"
datum a místo: 17. 5. 2006, Mendelova zemědělská a lesnická univerzita v Brně
název přednášky: Principy distančního vzdělávání
název akce: Seminář "Tvorba distančních textů a didaktických testů"
datum a místo: 25. 11. 2005, Obchodní akademie a Vyšší odborná škola obchodní v Brně
název přednášky: Didaktické testy
název akce: kurz "Distanční vzdělávání"
datum a místo: 13. 4. 2005, Vyšší odborná škola živnostenská Přerov
název přednášky: E-learning v distančním vzdělávání
název akce: cyklus seminářů "Distanční vzdělávání profesionálně"
datum a místo: 1. 2. 2005, Informační centrum Univerzity Palackého v Olomouci
název přednášky: Multimédia a Internet
název akce: workshop organizátorů mezinárodní soutěže Matematický klokan
datum a místo: 13. 1. 2005, Malá Morávka
název přednášky: On-line podpora pro ČR mezinárodní soutěže Matematický klokan

 


Externí profily

linkedin   LinkedIn profile
researchgate   ResearchGate profile
 academia logo   Academia.edu profile

 

 


Didaktický seminář
10. 10. 2017

Ve čtvrtek 14. prosince 2017 ve 14:00 se bude konat v "Malé" aule didaktický seminář na téma "Matematika pro rozvoj myšlení a představivosti". Přednášející Mgr. Jitka Hodaňová, Ph.D., Katedra...

Jan Wossala

Číst dál...

Didaktický seminář
10. 10. 2017

úterý 28. listopadu 2017 ve 13:15 se bude konat na učebně P28 didaktický seminář na téma "Eight-thousanders of Number Theory". Přednášející doc. RNDr. Miroslav Haviar, CSc., Katedra matematiky,...

Jan Wossala

Číst dál...

Didaktický seminář
10. 10. 2017

pondělí 20. listopadu 2017 ve 13:30 se bude konat na učebně N24 didaktický seminář na téma "Badatelské úlohy a jejich využití ve výuce matematiky". Přednášející RNDr. Libuše Samková, Ph.D.,...

Jan Wossala

Číst dál...

Konference ODAM 2017
19. 05. 2017

Katedra matematiky PdF UP v Olomouci Vás zve na konferenci ODAM 2017 pořádanou ve dnech 31. 5. - 2. 6. 2017 v prostorách Pedagogické fakulty Univerzity Palackého v Olomouci.  

Jan Wossala

Číst dál...

Přednáška "Práce s chybou v matematice"
02. 05. 2017

V rámci akce "Noc vzdělávání" proběhne dne 9. 5. 2017 přednáška Práce s chybou v matematice. Místo konání: učebna N24 Datum a čas: 9. 5. 2017 od 20:15 do 21:00 Přednášející: PhDr. Radka Dofková,...

Jan Wossala

Číst dál...